Jakub Havrlant: Miliardy na triku

foto Tomáš Binter

Mluví rychle, hodně rychle. Nejspíš je to tím, že toho chce opravdu dost stihnout. Podniká v maloobchodě s miliardáři Kellnerem a Křetínským, v cestování s čínskými investory, dělá byznys i v řadě dalších oborů. Hlavní aktivity Jakuba Havrlanta a jeho skupiny Rockaway sahají od Německa po Albánii. A brzdit se rozhodně nechystá.

Co je teď nejdůležitější věc, na které pracujete?

Starám se o to, abych si pohlídal přípravu na Vánoce v Mallu. Přichází vrcholná sezona, která obnáší téměř polovinu ročního obratu. A v rámci Rockaway se vždycky koncem roku dotahují obchody, na nichž se přes rok pracovalo.

Jak vypadá příprava internetového obchoďáku na sezonu?

Dávají se dohromady marketingové kampaně, které se musejí propojit s obchodními dohodami. Musíme mít správný sortiment zboží, dobře nastavenou cenotvorbu a sladit to se spoustou vánoční komunikace. Vzhledem k velkému náporu musíme mít dobře připravené IT systémy i logistiku: sklady, výdejní místa, doručování, prostě všechno.

V doručování jste ale závislí spíše na tom, jak funguje pošta a další doručovací firmy.

Jsme, proto jsme také výrazně zapracovali na systému výdejních míst. Spustili jsme automatizované výdejní boxy a zároveň výrazně rozšířili počet míst, kde si mohou zákazníci zboží od nás vyzvednout. Do sezony jdeme téměř se třemi sty výdejními místy. Těm, kteří je využijí, odpadne stres z čekání na pošťáka.

Co uděláte pro zákazníky, jimž se vaše výdejní místa nehodí?

Spolupracujeme s dopravci a tlačíme na kvalitní dodávky. Sami pak neustále vylepšujeme systémy, které co nejlépe řídí rozesílání zboží a umožní nám flexibilně reagovat na to, když má některý z dopravců potíže. Do této oblasti míří opravdu masivní investice. Konkrétně jde třeba o vlastní flotilu aut, která už doručuje pod značkou Mall, podobných vylepšení je připravená celá řada.

Chápu správně, že vánoční sezona je klíčová pro to, jaký vztah si k vám klienti utvoří?

Je to období, kdy zakládáte na celý další rok. Pokud zákazníky potěšíte dobrou nabídkou, výhodnými cenami a dobrou službou, budou k vám chodit i nadále, a ještě vás třeba doporučí ostatním. Když je zklamete, bude to naopak.

Zpátky k výdělku

Jak dělíte čas mezi aktivity, kterými se vaše firma zabývá?

Podpořte Reportér sdílením článku