PODCAST: I tvrďákovi se v nejvyšším patře virtuálního mrakodrapu roztřesou kolena

10. května 2022

Post Image

PODCAST: I tvrďákovi se v nejvyšším patře virtuálního mrakodrapu roztřesou kolena

Play icon
65 minut
Dan Broulík

Od dětství miloval počítačové hry – a zatímco u vrstevníků nadšení v dospělosti většinou ochabovalo, Dan Broulík si ho zprofesionalizoval. Jeho agentura Avatar Media začala roku 2016 provozovat hernu zaměřenou na virtuální realitu, a loni v prosinci přidala na pražské Brumlovce druhou, tentokrát největší v republice.

„I po těch šesti letech mě nepřestává bavit podstata virtuální reality, kterou si v hernách potvrzujeme dnes a denně,“ říká v dalším díle podcastu Host Reportéra. „Často si dopředu říkáte, že už jste přece dospělý tvrďák, že se vám v herně nemůže nic stát. Pak si ale nasadíte brýle a mozek vás přesvědčí třeba o tom, že jste v nejvyšším patře mrakodrapu – po prkně musíte vykročit přímo nad ulici, a jediný krok vedle by vás zabil. Našlapujete velmi opatrně, v krvi vře adrenalin, tvrďáctví je pryč.“

Dan Broulík vypráví o svém dětství v osmdesátých letech, kdy měl jako jeden z mála československých kluků přístup k tehdejším počítačovým hrám ze Západu. Mluví o tom, jak se brzy naučil programovat; jak vedl v T-Mobilu sekci mobilních her a aplikací. Když nakonec založil vlastní firmu, zaměřenou na virtuální realitu, i v té chtěl vyvíjet aplikace, zároveň ale potřeboval zjistit, jak na ně lidi reagují. Proto vybudoval pokusnou laboratoř, která získala záhy takový ohlas, že se z ní před šesti lety stala oficiální herna.

V podcastu Dan Broulík hovoří o tom, jak se virtuální realita vyvíjí a jak zásadně například ovlivňuje a mění pornografický průmysl.

Vysvětluje taky, proč se neobává čím dál dostupnějších virtuálních brýlí, které si Češi pořizují domů: „Před třemi lety nás počátky toho trendu na chvíli vylekaly, ale brzy nám došlo, že přenosné brýle jsou pro náš byznys spíše reklamou. Doma v nich samozřejmě hrát můžete a bude vás to bavit, ale je to zhruba stejné, jako byste hráli na mobilu a tvrdili, že tím pádem nepotřebujete počítač nebo konzoli… My už se dnes navíc zaměřujeme na takzvanou mixovanou realitu – v herně vám umožníme, abyste vyšel z toho nejvyššího poschodí mrakodrapu po skutečném prkně, a pak mohl dokonce skočit do molitanové jámy. Kvůli střílečce jsme postavili kulisy hradu, takže stojíte na reálné věži, odkud sestřelujete lukem příšery – a tak dále.“

Hodinový rozhovor s Danem Broulíkem si poslechněte buď přímo zde, nebo ve vašich podcastových aplikacích.

Podpořte Reportér sdílením článku