Nečekejte a hledejte si nové příležitosti
4. dubna 2020
Advertorial4. dubna 2020
AdvertorialPetr Borkovec vidí současný vývoj z více úhlů najednou. V roli majitele firmy Sklizeno poznal okamžité uzavření obchodů, v roli spolumajitele Rohlík.cz raketový růst poptávky a v roli šéfa a akcionáře finanční skupiny Partners turbulence i nové příležitosti na finančních trzích. Co doporučuje pro současné chvíle?
Mám výhodu pohledu z více úhlů. Jako spolumajitel obchodů a bister Sklizeno vidím, jak moc bolí náhlý propad tržeb. Ať už ze zcela zavřených bister a obchodů, mnohdy s vysokým nájmem v obchodních centrech, nebo i tam, kde je otevřeno, ale chodí méně lidí. Náklady na personál a nájmy nemizí, nakoupené zboží má krátkou lhůtu spotřeby a firma je stále ve fázi růstu, a tak nemá moc rezerv.
Z pohledu minoritního investora v Rohlik.cz zase vidím obrovskou poptávku, neskutečný růst, zrychlenou adopci online služeb a mnoho příležitostí, které nachází Tomáš Čupr.
Z pohledu spoluvlastníka nemovitostního fondu, který právě za investice od mnoha drobných klientů koupil velké obchodní centrum, vidím velkou výzvu v tom, jak vyvážit zájmy investorů a ochranu jejich investic a naproti tomu vlastníků obchodů, kteří přišli o tržby.
Obrovskou potřebu našich služeb právě v dnešní době, ale také velký strach ji poskytovat, protože klienti i finanční poradci mají obavu se potkávat. Vidíme zajímavé příležitosti na finančních trzích, otázky k pojistnému zajištění, nejistotu ohledně poskytování hypoték a dalších úvěrů. A především to, že má řada lidí potřebu zrevidovat finanční bilanci a vyznat se v tom, na co mám jako zaměstnanec či jako OSVČ nárok a jak bych se měl dále zachovat. V současné době je to tedy velká výzva transformovat finanční služby a poradenství do on-line podoby.
Respektuji opatření, které vláda udělala pro zabránění šíření koronaviru, a vidím, že přinášejí výsledky. Na druhé straně mě děsí chaotičnost, nekoncepčnost a nedotaženost opatření na záchranu pracovních míst a těžce poškozených podniků. Pro podnikatele a středně velké firmy je těch opatření jen minimum. Hloupými kroky a špatnou komunikací vyvolává vláda dojem, že o ně nemá vlastně moc zájem a důležitější jsou populistické kroky zaměřené na masu a volební preference. Ještě více mě děsí, že se ta opatření stále protahují a odkládají. Vidím proto spoustu podnikatelů kolem mě, kteří již začali propouštět, protože nevěří v podporu a ani řešení.
Podpořte Reportér sdílením článku