Lojínové z Lokte, jejich piva a selata

Post Image

Lojínové z Lokte, jejich piva a selata

Play icon
16 minut
Loketský pivovar, pivovarník Jakub (vlevo) a hoteliér Lukáš Lojínovi.

foto Tomáš Binter

Čtyři druhy vlastního nepasterizovaného piva na čepu, selata pečená speciální metodou, pivovici čili destilát z piva a další lahůdky nabízí podnik ve starobylém městečku na kopci obklopeném řekou Ohří a lesy. Pivovar Svatý Florian patří rodině Lojínů, která v malebném Lokti vlastní také hotely. Jindy jej hojně navštěvují zahraniční turisté, dnes je příkladem podniku, jenž se vyrovnává s krizí – a jehož majitelé neztrácejí optimismus.

K dyby letos na jaře nepřišel koronavirus, je klidně možné, že by se o pivovaru Svatý Florian v Lokti opět psalo v souvislosti s návštěvou nějaké hollywoodské hvězdy.

Před pěti lety se tam totiž objevil Richard Gere, známý ze slavného snímku Pretty Woman. Do města přijel z blízkých Karlových Varů, kde se konal tradiční filmový festival, v pivovaru si dal patnáctistupňové pivo a podle lokálních médií poseděl asi čtyřicet minut.

Jenže virus karlovarský filmový festival zrušil a omezil i zájem dalších typických zákazníků, turistů z nedalekého Německa. Přesto se zdá, že rodina Lojínů, které onen pivovar patří, se s dopady koronavirové krize vyrovná. A nejen proto, že další skupinu návštěvníků představují čeští vodáci, kteří v létě sjíždějí Ohři a ve starém městě uprostřed lesů se zastavují na pivo a jídlo.

Historie dvou generací podnikatelské rodiny Lojínů je totiž především příběhem umanutosti. To ilustrují vzpomínky Lukáše Lojína, zástupce mladšího pokolení rodinného byznysu s třemi hotely o sto šedesáti lůžkách (což jsou takřka dvě třetiny všech turistických postelí ve městě), již zmíněným pivovarem, restauracemi a zbrusu novým lihovarem.

Loketská lákadla

„Rodiče se rozhodli vybudovat první hotel v Lokti v devadesátých letech. Maminka tehdy vozila německé turisty a lázeňské hosty do karlovarských hotelů, ale po čase to většinou skončilo stejně: hoteliér a německá cestovka si plácli přímo, bez maminky. A protože shánět klienty vždycky uměla, logicky si řekla, že je raději bude vozit do vlastního,“ vzpomíná Lukáš Lojín.

Podpořte Reportér sdílením článku