Zima není důvod odložit elektrokolo
11. prosince 2022
Advertorial11. prosince 2022
AdvertorialElektrokola a zima? Jde to skvěle dohromady. Aktivním lidem elektrokolo umožňuje zůstat v sedle i během chladných měsíců. Přečtěte si praktické rady, jak se na ně připravit. O své tipy se podělí Richard Gasperotti, ambasador značky Bosch eBike Systems, která dodává systém pohonu více než stu světových výrobců elektrokol.
Příprava na zimní sezonu se podobá údržbě běžného kola. Zvýšenou pozornost věnujte mazání řetězu, který je vystaven působení vlhkosti ze sněhu a agresivní soli ze silničního posypu. Pokud většinu roku jezdíte bez blatníků, na období od prosince do dubna si je určitě nainstalujte. Jakmile teplota klesne k nule, mokro dokáže proměnit i obyčejnou ranní vyjížďku v utrpení. Dny jsou krátké, a tak myslete na to, abyste měli dobité přední i zadní světlo.
Až 29 % pádů na kole je způsobeno nesprávným brzděním. Mokro, písek nebo sníh a led už vám nebudou nahánět strach, protože je tu ABS. Technologie, která už 40 let pomáhá řidičům aut a 20 let motorkářům, je nyní připravena i pro ebikery. Nejmenší systém ABS na světě je o 77 % menší a o 55 % lehčí než jeho předchůdce. ABS od Bosch eBike Systems je vyvinuto pro všechny druhy elektrokol – od těch do města až po horská kola pro sportovní jezdění. Novinka byla představena na letošním veletrhu Eurobike a již brzy se stane součástí základní výbavy dobrých elektrokol.
Na elektromotor nasaďte neoprenový kryt, který ho ochrání před agresivní směsí soli, bláta a sněhu na zimních vozovkách. Pokud se vydáte na jízdu na sněhu, nezařazujte režim turbo, který má velký točivý moment a mohl by vést k nekontrolovanému protáčení kol na kluzkém povrchu.
Baterie je citlivá na teploty a v chladném počasí má tendenci ztrácet kapacitu až o pětinu. Nižší kapacita má vliv na dojezd, a tak zkracuje vaše cesty. Proto je vhodné uchovávat baterii na suchém a teplém místě. Pokud nemůžete mít elektrokolo ve vytápěné garáži nebo ve sklepě, baterii uložte přes noc doma. Baterii dobíjejte pouze při pokojové teplotě a zpátky ji nacvakněte až před jízdou. Totéž platí, když přijedete do cíle, například do zaměstnání nebo do školy, kde ji odpojte a uschovejte u sebe v tašce.
Pokud plánujete na delší dobu přestat jezdit na kole, měly by být baterie a displej uloženy při teplotách mezi 10 a 20 stupni Celsia ve zbytkové kapacitě mezi 30 a 60 procenty. Na rozdíl od mnoha jiných baterií nevyžadují akumulátory Bosch PowerPack dobíjení před první jízdou ani po delší době nečinnosti.
Podpořte Reportér sdílením článku