Vše stojí na dvou malých svalech

Post Image

Vše stojí na dvou malých svalech

Play icon
17 minut

foto Tomáš Binter

Založila uměleckou agenturu Nachtigall Artists, zastupuje zpěváky a zpěvačky vážné hudby a organizuje vystoupení operních hvězd u nás. Od doby svého vzniku má její agentura na kontě stovky koncertů. Někdy je to adrenalin, vysvětluje Alena Kunertová, významná postava svého oboru. „Celý ten byznys nakonec stojí na zdraví a kondici něčích dvou malých svalů – hlasivek,“ říká.

Říkávalo se u nás – co Čech, to muzikant. A tradičně se Češi považovali za národ s jakýmsi výjimečným vztahem k hudbě, přestože se velké věci v muzice odehrávaly spíš jinde. Nyní se ale něco přece jen mění: pokud jde například o operní zpěv, dlouhá desetiletí jsme nejkrásnější hlasy světa u nás naživo zaslechli jen sporadicky. V posledních letech však i v Česku vystupují velké světové hvězdy. Možná ne tak často jako v Paříži nebo Vídni, ale pravidelně.

A největší zásluhu na tom má subtilní, elegantní a velmi energická Alena Kunertová, majitelka agentury Nachtigall Artists.

Přivézt hvězdy

Absolventka Střední hotelové školy v Poděbradech pracovala sedmnáct let, až do roku 1996, v hotelech, naposledy jako zástupkyně ředitele pražského hotelu Jalta na Václavském náměstí, pár kroků od Státní opery – nevyhnutelně tam bydlívali hostující zpěváci a muzikanti, kterým občas pomohla něco zařídit. Kontakt s nimi ji popostrčil k tomu, aby podlehla vášni pro klasickou hudbu a především operní zpěv, kterou v sobě měla od dětství (rodiče ji odmalička vodili do opery), a přehodila výhybku. Do nové kariéry si z hotelů přinesla vydatný trénink v řešení krizových situací a jednání s lidmi.

První akci uspořádala v roce 1999: šlo o recitál slavného slovenského tenoristy Petera Dvorského ve Španělském sále Pražského hradu a byl to také první umělec, kterého začala zastupovat jako jeho agentka.

Z hlediska financí přitom pro každý koncert platí, že náklady na ně nabíhají dříve než výnosy; nejdříve je třeba investovat a až potom investici vyrovnají příjmy ze vstupného, případně z dalších zdrojů. U úspěšně zavedeného podniku se tak valná část zisku přelévá do přípravy dalších akcí. Jak to ale bylo na začátku? Z čeho Alena Kunertová financovala své první podnikatelské aktivity?

Podpořte Reportér sdílením článku