Proč, proboha, ve třídě nemluví anglicky?

Post Image

Proč, proboha, ve třídě nemluví anglicky?

Play icon
9 minut

foto Profimedia.cz

Distanční výuka otevřela rodičům oči: uvědomili si, jak náročné povolání učitele je. Online vyučování současně umožnilo nahlédnout pod pokličku. Přímo z obýváků mohli rodiče zjistit, jakými metodami se ve třídě učí. A tady už bych superlativy tolik nehýřila. Poznala jsem například, jak málo se za posledních třicet let změnila výuka jazyků.

Jaké další písmenko doplníme do prázdných políček? – ptá se z dětského pokoje hlas učitele z počítačové obrazovky.

„A,“ odpovídá jedno z dětí.

„Správně, A tam je,“ pochválí žáka učitel.

Hodina poklidně plyne, děti postupně doplní všechna písmena. Učitel je znovu chválí. Zdá se, že úkol byl splněn a mise procvičovací hodiny také. Úsměv mi ztuhl až ve chvíli, kdy jsem zjistila, že nejde o procvičování v hodině češtiny, ale o lekci angličtiny.

Za celou dobu jsem totiž neslyšela ani jedno anglické slovo.

Podpořte Reportér sdílením článku