Startup Socialbakers: 300 zaměstnanců po světě

13. září 2015

ilustrační foto Profimedia.cz

Sázka na budoucnost Facebooku se Socialbakers vyplatila. Dnes pomáhají obřím firmám s marketingem na sociálních sítích.

Firma čtyř plzeňských rodáků drží mezi českými startupy jeden rekord: v únoru 2014 inkasovala 26 milionů dolarů (přes půl miliardy korun), což je vůbec nejvyšší jednorázová částka, kterou zatím tuzemský startup od investorů získal.

Začínali v roce 2008 pod jménem Candytech: v té době museli firmám vysvětlovat, co to Facebook vlastně je a k čemu jim může být dobrý. Vyvíjeli pro ně tehdy populární facebookové aplikace na míru a k nim jako doplněk nabízeli základní analytický nástroj, který ukazoval demografická data o uživatelích. Sílící hlad firem po datech nakonec vedl k tomu, že se Analytics staly hlavním produktem firmy. A po aplikacích už neštěkne ani pes.

Dnes mají Socialbakers v jedenácti kancelářích po celém světě přes 300 zaměstnanců. Data ze sociálních sítí analyzují pro velké firmy, jako je Nestlé, ­L’Oréal, Microsoft, Lenovo, Danone a další. Na konto jim od investorů připutovalo celkem už 34 milionů dolarů. Část z nich použili na nákup dalších firem, jako je třeba český Social Insider Josefa Šlerky, část šla na posílení marketingu a zákaznické podpory.

Už dávno nejsou jen facebookovou firmou, zákazníkům nabízejí data také z Twitteru, Googlu+, LinkedInu, Instagramu, „ruského Facebooku“ VKontakte – letos oznámili spolupráci na analytickém nástroji pro „čínský Twitter“ Sina Weibo. •

Autoři pracují pro server Lupa.cz, který se specializuje na dění na českém internetu.

Podpořte Reportér sdílením článku